Alapelveink:
a pedagógusszerep segítő, támogató jellege
differenciálás (tehetséggondozás, felzárkóztatás), esélyegyenlőség
egyensúlyteremtés
motiváló tanulási környezet
tevékenység-központúság
az egyéni képesség- és személyiségfejlesztés harmóniája
természetszeretet, környezetvédelem
Egyéb feladatok:
ELTE – „Inkluzív index” – angol iskolafejlesztési program adaptálása
Shiatsu suliprogram
Kutyaterápia
Sakkpalota program
Natura program – ÖRÖKÖS ÖKOISKOLA
Akkreditált kiváló Tehetségpont
Boldog Iskola program
Kiemelt feladataink:
Az alapkészségek (olvasás, írás, számolás, beszéd) fejlesztése. Leendő első osztályos tanulóink hagyományos szótagoló (elemző – hangoztató - összetevő) program segítségével sajátítják el az írás-olvasás alapjait. Célunk az olvasóvá nevelés.
A 4. évfolyamtól heti 2 órában, 5. évfolyamtól heti 4 órában nívócsoportos bontásban angol nyelvet tanítunk.
Tornatermünk, műfüves pályánk, sport- és játékudvarunk megfelelő terep a diákok mozgásigényének kielégítésére, a mozgáskultúra és az egészséges életmódra való igény (Natura program) kialakítására. Szakköri keretben játékos torna, labdarúgás - Bozsik program az MLSZ támogatásával, kézilabda, atlétika, pingpong, tanfolyami keretben keleti harcművészet (Aikido, Shotokan) és korcsolyaoktatás folyik.
Évfolyamonként heti 1 - 2 órában ismerkedhetnek meg tanulóink a modern számítástechnika vívmányaival.
Szabadidős foglalkozások (olvasókör, informatika, kézműves, diákklub, felvételi előkészítők, természetvédelmi, néptánc– és néphagyomány szakkör) célja a rejtett képességek, készségek kibontakoztatása, a sikerélmény megerősítése, a kulturált szórakozás és a művészetek iránti igény kialakítása, az önállóságra szoktatás. Önismeret-fejlesztési céllal délutáni foglalkozás keretében drámacsoport is működik.